Izvensodno reševanje sporov

Mediacija

Pravijo, da je mediacija stara toliko kot človeštvo. Hkrati pa je to tudi civilizacijski dosežek, ki ureja medčloveške odnose. Uporabljamo jo lahko za reševanje sporov na vseh področjih: v družinskih, medsosedskih, medvrstniških, delovnih, gospodarskih in podjetniških sporih ter povsod, kjer je pomoč mediatorja zaželena in potrebna.

Medosebni konflikti so neizogiben del našega življenja. Če se jih ne rešuje oziroma se k njihovemu reševanju ne pristopa na primeren način, povzročajo razdore v odnosih. Na to v veliki meri vpliva tudi tip našega temperamenta.

Osnovna načela mediacije so: načelo prostovoljnosti, načelo zaupnosti, načelo nepristranskosti in nevtralnosti, načelo neformalnosti postopka ter načelo enakopravnosti udeležencev.

Primer mediacije

Izliv vode (stanovanje v bloku)

Stranka je imela sklenjeno premoženjsko zavarovanje za zgradbo in opremo, ki je vključevalo tudi izliv vode. Živi v pritličnem stanovanju v bloku v okolici Ljubljane. Po 15 letih bivanja je prišlo do izliva vode v kletnih prostorih. Stranka je uredila prijavo škode na zavarovalnici, od koder so na ogled poslali cenilca. Cenilec je uredil popis škode in izpolnila sta obrazec, da se škoda povrne po priloženih računih. Vodovodar je ugotovil, da v steni zamaka voda, in potrebno je bilo popravilo dveh tretjin zidnih oblog, talnih in zidnih ploščic in celotnega vodovodnega sistema. Stranka je zavarovalnico obvestila o dodatni škodi. Odgovorili so ji, naj jih sproti obvešča o dodatnih stroških, kar je stranka tudi storila. Nato je prejela iz zavarovalnice nakazilo v višini 375,00 €. Tako je bila stvar za zavarovalnico zaključena. Skupni strošek popravila z belo tehniko in opremo vred je znašal 7.200,00 €. Glede na splošne pogoje zavarovanja so bili izključeni deli, kot sta npr. pipa in sanitarna keramika (del teh stroškov je bil odbit), še vedno pa je popravilo znašalo 3.800,00 €, kar je stranka zahtevala od zavarovalnice. Sledil je postopek pritožbe na zavarovalnico. Želji stranke ni bilo ugodeno. Stranki je bila pred sodnim postopkom predlagana še mediacija. Na Agenciji za zavarovalni nadzor (AZN) je bil izveden postopek mediacije in stranka je dobila poravnan strošek v višini 3.800,00 €. Tako se je izognila sodnemu postopku in dolgotrajnemu reševanju spora; postopek smo namreč uspešno zaključili s pomočjo mediacije.

Sodišče – visoki stroški; druga rešitev – izvensodno reševanje sporov.

UPI-PO, družba za zavarovalno posredovanje, d.o.o. Ljubljanska cesta 12D, 1236 Trzin

PANTEONIA, zavarovalno zastopanje, d.o.o. Ljubljanska cesta 12D, 1236 Trzin

PANTEONIA, zavarovalno zastopanje, d.o.o. PE Ptuj Vegova ulica 4,2250 Ptuj

Pošiljite nam vaša vprašanja

UPI Panteonia | Vse pravice pridržane | Politika zasebnosti | Grafična izdelava: Monikart s.p.